Fredrikstad Janitsjarskole

Foto: Jostein Gleditsch

- Barn som spiller blir stolte barn...
...og voksne som har barn som spiller, blir ikke mindre stolte. Og rørte. Å se noen du er glad i spille på et instrument, i samspill med andre, er en sterk og flott opplevelse.

I vårt korps har vi en gjeng spilleglade barn og unge, og en like stor gjeng engasjerte foreldre. Men, vi trenger flere!
Vi tilbyr opplæring i SFO-tiden, samt individuell instrumentopplæring og tradisjonelle mandagsøvelser.
Vi håper at noen av dere får lyst til å ta del i musikkopplæring i SFO-tiden, og/eller bli med på det utviklende, spennende og givende samspillet som et korps er – på alle måter.

Det er bevist at det å spille i korps kan bedre motoriske funksjoner. Forskning viser faktisk at det å øve på rytmikk kan gi økt muskulær utholdenhet og bedret koordinasjon. Musikk stimulerer også store deler av hjernen. Gjennom musikken får barna trene hjernen i møte med krevende kognitive oppgaver, som de kan ta med seg inn i hverdagen ellers. Læreevnen økes, i tillegg til arbeidsminnet og langtidshukommelsen. De får også kjenne på både utfordringer og mestringsøvelse.

Lurer du på noe, eller har du rett og slett lyst å melde deg inn? Klikk på  "kontakt oss" i sidestolpen og send oss en melding! Da vil vi gjerne få vite barnets alder, skoletilhørighet og klassetrinn. Samt eventuelle instrumentønsker. Skriv gjerne også litt om barnet har fått musikkopplæring tidligere. Dette hjelper oss med å planlegge instruksjon.

I filene under er det informasjon om de forskjellige ting vårt herlige korps kan tilby!

Get Adobe Reader Mer informasjon om korpset Read file

Flyere om våre frorskjellige tilbud
Klikk for å laste ned /FJS flyer side 1.pdf Korpset