Fredrikstad Janitsjarskole

Fredrikstad Janitsjarskole ble stiftet i 2014. I 2009 ble det startet et prosjektsamarbeid  mellom tre av byens skolekorps: Fredrikstad jente-og guttemusikkorps, Trara Skolekorps og Trosvik Skolekorps. For å skape et større og enda bedre korps ble det i 2014 vedtatt at prosjektet ikke lenger skulle være et prosjekt, og at alle korpsene skulle slåst sammen til ett!

Vi har  et aspirant- og juniorkorps og et skolekorps som øver hver mandag mellom kl. 17:00 og 20:00.

Vi satser på et godt sosialt miljø for barn og unge. Alle er med i et fellesskap. Det er ingen reservebenk og alle er likeverdige! Ved siden av spilleoppdrag i gata, stevner og konserter, arrangeres hyggekvelder, overnattingsseminar og turer. Det er plass til alle hos oss!

Alle som er i alderen 6 år og oppover kan begynne å spille i skolekorpset. Du må først få et instrument å spille på, noter lærer du underveis. Øvelsen foregår individuelt og i samspill med andre aspiranter. Vi har dyktige dirigenter og instruktører, så du får en veldig god opplæring i instrumentet du velger. I skolekorpset spiller store og små sammen. Her spilles mer variert musikk og de store er faddere og veiledere for de yngre.

Styret i Fredrikstad Janitsjarskole 2022/2023

Styreleder: Veronika Trenum Berg

Styremedlemmer: Jenny Larsson, Carl-Fredrik Hansen, Trond Landbakk-Gretland, Andreas Brevik og Tine Angeland Losiewicz.

Dirigenter:

Christer Bergby (hovedkorps)
Tine Angeland Losiewicz (aspirantkorps)

Vi bruker hovedsakelig  facebook for lett tilgjengelig informasjon og nyheter.

Siden vår er: http://www.facebook.com/fjskole   Husk å like! :-)

Fredrikstad Janitsjarskoles vedtekter Filen inneholder FJS vedtekter av 24.02.2014
Klikk for å laste ned /Fredrikstad Janitsjarskole - vedtekter vedtatt på stiftelsesmøtet 24.02.2014.pdf FJS vedtekter